Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 10 oktober 2014

Nu ska tydligen

någon från Zitius ändå komma hem till mig.
När, kan inte Com Hem svara på.
Spännande!

Jag struntar i det.
Istället går jag runt i funderingar, som också är en del av författarjobbet. Jag kommer väldigt sällan fram till något på det sättet, däremot väcker jag något som sedan kommer till liv när jag börjar skriva.
Och medan hjärnan är full av ditt och datt, tänker jag passa på att åka till Farsta centrum och handla.

Det är fredag, och jag är hemma själv ikväll.
Jag ska tända stearinljus, dansa lite till Abba (hello Let´s dance!) och sedan se Idol.
En jättebra plan!
I morgon är det lunchdags, på söndag ska jag planera måndagens föreläsning och sedan är helgen slut.
Jag har fortfarande en helt kapitel att skriva i manus sex om jag ska hålla min tajming, och det gör jag senare i eftermiddag.

Fredag.
Vad ska ni göra i helgen?


7 kommentarer:

Simona sa...

Åh vad kul det ska bli med Idåååål!

Sandra sa...

Åker till landet. Kanske eldar lite. Badar bastu nere vid sjön.

Robert W sa...

Ikväll blir det Dobidoo och Skavlan.
Men i morgon tar jag färdtjänsten till Frimurarelogen!

Anonym sa...

Själv ligger jag i soffan - tokförkyld - och dessutom ännu snorigare och svullen efter att ha läst "Sonjas sista vilja" och fulgrinat. Vilken fantastisk bok! Tack!!

Åsa Hellberg sa...

Robert; härligt att höra!

Anonym: tusen, tusen tack. Vad glad jag blir!

Åsa Hellberg sa...

Simona: ja!!

Sandra; låter störtmysigt. Men du badar väl inte i sjön?

Singelmamman sa...

Jag boar in mig och lär känna vår katt. 12 veckor gammal. Vi har döpt henne till Alice.