Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 27 oktober 2014

Måndag.

Underbart!
Hela veckan fram tills på torsdag handlar om manus, utom i morgon bitti då någon kommer hit och kollar mina tevekopplingar. 
Hurra.
Äntligen!

Igår skrev jag inte ett dugg. Innan jag hade pratat klart med alla jag skulle, så var klockan halv nio och jag var alldeles för trött.
Så här dags är mycket bättre.
Jag har ätit två ägg och en avocadio, och ska bara dricka en kopp Gevalia Colombia till, sedan ska jag köra tills ögonen blöööööder.
Gärna de sista dryga 60 sidorna, men det mest realistiska är nog ändå 40 igen.
Vi får se var jag landar.
Deadline torsdag.

Kämpa Åsa, kämpa!