Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 23 oktober 2014

Jag vaknade en timma för tidigt.

Och känslan av att ögonen är svullna, har inte gått bort.
Det känns ungefär som om jag har gråtit, trots att jag mest skrattar nu för tiden (det där går ju upp och ned, som vi alla vet.) 

Världsliga problem, så länge det inte svullnar på riktigt.
När jag har druckit upp mitt kaffe ska jag börja jobba.
Fyrtio sidor idag.

Toscana tur och retur.
Jag älskar min nya bok!
Om bara fyra månader har jag henne i handen.



3 kommentarer:

Iza sa...

Heja dig och dina 40 sidor!
Jag är glad om jag hinner igenom 25, håller på med stor omskrivning, men tänk så bra det kan bli sen! På´t bara!

Åsa Hellberg sa...

Men det är skillnad på omskrivning och redigering! Såklart det blir bra, heja Iza!

Mia sa...

Som jag längtar! Tycker så mycket om dina böcker, ja bloggen med...