Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 14 oktober 2014

Jag tar ledigt resten av dagen.

Tänker gå och handla nu, sedan lägga mig i soffan och somna.
I morse blev jag väckt av en lövblåsare, ni vet en person som har en stooor och jävligt högljudd manick som blåser löv all världens väg.
Uppenbarligen började hen jobba klockan sex eftersom det var då hen drog igång maskinen utanför mitt rum.

Jag somnade halv tolv och hade tänkt sova till sju.
Egentligen borde jag släckt tidigare, men min nya besatthetssåpa är de där mäklarna i New York med Fredrik Eklund i spetsen (3:an 23.00).
Skitroligt, och jag kan inte låta bli att titta trots att ögonen går i kors varje kväll.

I morgon tror jag att jag får tillbaka Toscana tur och retur från min förläggare, och då blir det hårdkör med den någon vecka innan den ska gå vidare till min redaktör.

Till er som var i Borås i går kväll:
Tack!



4 kommentarer:

Ezter sa...

Jag sitter just och lyssnar på dig :) Du hörs inte alls som jag tänkt!

Åsa Hellberg sa...

Jaså:)
Jag pratar enegiskt har jag hört:)

Ezter sa...

Du lät yngre än 52!

Åsa Hellberg sa...

Haha, det är för att jag ÄR det i sinnet!