Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 27 oktober 2014

Jag har både skrattat och gråtit.

Igen.
Det bådar gott nu när jag är klart med första varvet.
I morgon börjar jag med finliret och har tre dagar på mig till det.
Hurra!
Jag är så glad för hur den här boken, Toscana tur och retur, blev till sist.

Nu tänker jag ta tag i att skicka böcker (köpa stora kuvert, jag skickar dem i morgon för er som väntar), åka till Familjebostäder och titta på köksluckor, och sedan handla mat.

Resterna av gårdagens brunch; pannkakor, ost, skinka, surdegsbröd, clementiner, bananer och äpplen skickade jag med ungarna hem, så nu behöver jag fylla på med sådant jag vanligtvis äter: Kyckling, tomater och gröna blad. Och lite keso.

Måndag.
Är det en bra dag för er också?

1 kommentar:

Iza sa...

Hurra för finliret!
Jag känner mig lite seg av vintertiden. Det är så ... mörkt.