Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 14 september 2014

Valdag och flugjakt.

Mycket högtidligt. Alltså valet.
Vår lokal ligger precis vid vårt hus och stänger som alla andra klockan åtta ikväll.
De unga tu kommer hit vid sextiden och vi ska rösta först, äta valmiddag sen.
Det är Jonathans första riksdagsval och jag vet att han är väl förberedd, att han har följt debatter och diskussioner för att landa i ett parti som passar honom.

Det vore kul om man kunde göra en valmiddag till en tradition i lång tid framöver.

Annars är jag mest upptagen med att jaga nya bananflugor som jag inte har en aning om var de kommer ifrån.
Jag äter inte frukt, och igår tror jag att mina två dränkningskoppar tog 20 var. En i badrummet och en i köket; båda rummen kliniskt rena.
Nisse tror att det är blomflugor, men bananvarianten är ljusbrun och blomflugan svart.
De försvann när det blev kallt, men eftersom sommaren fan aldrig ger upp så kom de tillbaka.

Hösten, var är du?

6 kommentarer:

Ezter sa...

Den där hösten, den har vi haft här länge! Byter gärna med din sommar!

Gunilla sa...

Radar, funkar perfekt på såna flugor!

Gunilla sa...

Radar, funkar perfekt på såna flugor!

Shamrock sa...

jag brukar jaga dem med dammsugaren och suga upp dem

Lesthi sa...

Hej, jag ville bara lämna en rad här och tacka för de böcker du skrivit, jag har nu läst dem alla och hoppas innerligt att du jobbar på fler :D

Åsa Hellberg sa...

Leshtis gothworld: tusen tusen tack!! Japp, jag jobbar på:)