Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 21 september 2014

På tisdag

har jag varken tv eller nät hos mig. Vi ska få en ny bredbandsleverantör vilket betyder att allt är borta i uppåt ett dygn.
Det kommer förstås att bli intressant och en utmärkt möjlighet att skriva på sin nya bok, prata med sin man eller kanske att läsa något.

Sånt man gjorde på 80-talet och överlevde.

Just nu är det underbart väder i min förort.
Det blixtar, dundrar och regnet kommer liksom rakt in från höger.

Misse och jag är ensamma hemma och har dragit för alla gardiner så att vi ska slippa se blixteriet eftersom just det är lite läskigt. Tycker vi båda.
Vi sitter tätt ihop i soffan och jag funderar på om vi ska se en film, kanske. Fjällbackamorden (Svt1 21.00) har jag självklart sett (för nya läsare: jag är från Fjällbacka),














så det får bli något annat.
Ett nytt avsnitt av Graham Norton show (BBC entertainment 21.00) kanske kan vara något?

Jag har i alla fall skrivit klart för idag.
Den fina tonen håller i sig och jag är nöjd med det lilla jag har skrivit hittills.
Arbetet fortsätter i morgon.

Hoppas att ni också har haft en fin helg!



3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Graham Norton tittar jag ofta på på youtube och jag har inte tröttnat på honom ännu (jo, på vissa skämt, anala om man säger så), det blir så tokigt ibland!
Kram

Anneli Stålberg sa...

Härligt att det går bra med skrivandet.

Åsa Hellberg sa...

Snäckan; han är bäst! :)

Anneli; ja, det går åt rätt håll. Än så länge:)