Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 26 september 2014

Mässbilder

Jag la in det här via telefonen men det gick väl verkligen sådär.

Vi har det i alla fall bra. Och med Vi menar jag mig och Simona som är betydligt mer framgångsrik med sina bilder. Klicka här.

Just nu vilar jag fötterna inför kvällens middag med min agentur, Grand Agency, som har bjudit in alla sina författare.
Jag är så hungrig att jag tryckte i mig en toblerone som låg på ett bord och sa ät mig, på mitt rum på 22:a våningen i jämnhöjd med Pariserhjulet.
(Liseberg är öppet på helgerna och just nu snurrar hjulet så fint, tvärs över gatan från hotellet.)
Middagen är klockan åtta och jag ska strax sätta på mig mer smink och sedan åka till restaurangen.

Efter middagen ska jag tillbaka till hotellet och förbereda morgondagens seminarium.
Jag är en sådan där seriös typ som lägger mig tidigt när jag ska stå på en scen dagen efter.
Eller så är jag inte seriös utan bara gammal och trött, för det spelar ingen roll om jag ska stå på en scen eller inte, jag åker hem tidigt ändå.

Anyhow.
Dag 1 på mässan rockar och Simona och jag är båda störtnöjda med vårt första gemensamma framträdande på centralen idag.
Tjoho!

Inga kommentarer: