Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 18 september 2014

Manus sex är än så länge

rysligt bra. Det kan bero på att jag är tre kapitel in i det, eller så har jag hittat tonen direkt.
Jag hoppas att det är det senare, för då blir det här förhoppningsvis en kul resa.
Tonen är allt för mig, och det har jag pratat om här sedan bok ett (eller kanske två. Ton var svårt i ettan.)

Målet jag har satt är sista december och det ska absolut inte vara omöjligt om allt går som det ska med redigeringen av Sara.
Från förlaget har jag ingen deadline alls, jag skulle tro att de skulle säga maj-juni nästa år om vi tänker utgivning våren 2016, men jag gillar ju att vara i tid. Och jag gillar egna mål. Så det är väl bara att köra, tänker jag.
Om det håller kan jag ha semester hela januari som jag har önskat. Om det inte håller så blir det bra ändå. Till sist. 52 år har visat just det.

Det är en glad dag hos den här författaren.




Inga kommentarer: