Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 22 september 2014

Man kan väl säga

att jag får min höstlängtan tillfredsställd idag.
Tjohej, vilket väder. Det regnar, blåser och är fortfarande mörkt.
Underbart.
Klockan tio måste jag ta mig till tvättstugan i nästa hus, och senare till bilen, men det är allt jag behöver vara ute idag.
Istället ska jag MYSA (ett älskat hatord som ni inte hittar i mina böcker men som ändå säger vad det handlar om) inomhus.

Jag har vägrat att köpa gummistövlar som var så populära ett tag. I min förort klev människor (läs kvinnor) runt i dem vare sig det regnade eller inte, och på riktigt såg det inte klokt ut.
Idag hade de däremot varit praktiska. Inte knähöga varumärkesstövlar (2000 kronor), utan den gamla segelvarianten (200 kr). Jag hade inte haft något emot en regnjacka heller.
Men i morgon kan vädret vara okej igen, och det är ju det som är så härligt med hösten.
Jag älskar höst!
Och på fredag åker jag till bokmässan i Göteborg.

Åh, det ska bli så roligt!




2 kommentarer:

Ezter sa...

Jag gillar inte hösten, bara om det är soliga dagar, med hög fin luft :)
Synd jag alltid är upptagen bokmässan-helgen, har en vän som är där och en blogg-vän(du då) där! Hade varit roligt att komma dit!

Agneta sa...

Mysigt med höst! Jag har gummistövlar, halvhöga, halvsvindyra - men I love dem. Och använder dem bara när det regnar.