Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 29 september 2014



















Det här kan vara de viktigaste människorna i mitt och Simonas liv; våra förläggare, Teresa Knochenhauer och Karin Linge Nordh.
(Jaja, man barn blablablabla, men ni fattar.)

På onsdag ska jag och min agent Maria Enberg, som också är supeviktig för mig, träffa Teresa och Sara Lindgren som är marknadschef. 
Sara håller i allt gällande marknadsföringen av mina böcker, och på onsdag ska vi prata om vad vi kan göra för "Sara. Det är buskul möten. Min skola var på en marknadsavdelning som produktchef med eventansvar för Gevalia och jag är superduperintresserad av marknadsarbetet.

På torsdag får jag tillbaka Sara för ytterligare en redigeringsrunda, och då får nya manuset vila ett par veckor.
Alltså måste jag skriva titta lite på det idag, innan morgondagens skrivpass. Det gäller att hålla sig ajour vare sig man skriver i det eller inte. Det är dagens tips.

Men först ska jag leverera glömd sladd till Jonathan, handla mat och hämta ut Tivo-grejer eftersom jag ska byta bredbandsleverantör (och tv!) till Comhem.
Jag har saknat alla kanaler sedan jag flyttade och nu har jag möjlighet att få tillbaka dem.
På onsdag.

Jag är alldeles yster!



Inga kommentarer: