Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 25 augusti 2014

Min helg har handlat om

att umgås med en rätt försummad pojkvän, skriva manus, träffa Jonathan och Linnéa hemma hos dem i andra änden av stan, sitta i bilkö, sova, äta och se film. Ungefär.
Dels har vi sett MUD, med Matthew McConaughey och sedan Lian Neeson i Non-Stop.
Båda var bra, utan att vara livsviktiga.
Få filmer ger mig samma njutning som Mamma Mia, så är det bara.

Någon gång ska jag ge er min filmtopp10.
Men inte idag. Jag har en BOK att skriva.

För senare idag ska jag på party.
Klockan fem börjar releasefesten för den här.
Jag tror att den är fantastisk och hur sjutton
hon har orkat att skriva den samtidigt som hon har gått igenom sin djävulska behandling övergår mitt förstånd.

En fantastisk och inspirerande kvinna på enorm många sätt.
Här kan ni läsa mer.





















Inga kommentarer: