Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 26 augusti 2014

Idag har jag, i egenskap av författare,

blivit tillfrågad om jag vill göra en grej.
Förvisso kommer frågan från en kompis, men ändå.

"Det är så mycket annat runt skrivandet", säger många författare som jag möter, och som säljer betydligt mindre än jag.
Jag undrar alltid vad de menar.
Så särskilt många förfrågningar får nämligen inte jag.
Inte om någonting.
Och absolut inte om intervjuer, om att gästblogga eller annat som mina kompisar i samma bransch alltid får.
Jag får inte heller ofta frågor om skrivandets konst.
Oftast inte alls, faktiskt. Ibland har jag funderat på att hitta på en fråga, men det stupar alltid på att jag inte ljuger längre.

Så nä, jag skriver istället. För att jag har TID!

Just idag har det gått snorbra, sådär så att jag sträcker armarna uppåt i någon slags segergest. Den rosa morgonrocken fladdrar. Jag behöver ju inte ta av mig den på hela dagen, eftersom jag inte ska gå någonstans.
Jag ska BARA skriva.

Ikväll ska jag göra den där övningen till min kompis.



Inga kommentarer: