Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 31 augusti 2014

God middag,

kanske man ska säga när man sover till halv elva.
Galenskap.
Jag vill inte säga att dagen är förstörd, för jag antar att jag behövde sova, men lite så.
Älskar mina morgontimmar. Älskar.

På balkongen mitt emot är en vit katt utestängd. Den har varit ledsen i ett par timmar, och även det har jag sovit förbi. Nisse har hört hur den har gråtit.
Eftersom jag inte klarar sånt har jag stängt min egen dörr och dragit för gardinerna.

En timma till, seden måste vi nog försöka ta oss in i huset och banka på lägenhetsdörren. Om nu någon är hemma.
När Misse var lite låste jag av misstag in honom i klädgarderoben när jag gick till jobbet, det är tyvärr lätt hänt när man har lite bråttom. Han har också varit utestängd på balkongen, men max en kvart eftersom jag alltid, omedvetet, håller koll på var han är.

Söndag.
Än så länge en lite märklig dag.

Update: Det verkar som om katten har blivit insläppt nu. Gulle.

Inga kommentarer: