Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 21 juli 2014

Ska vi prata om strandvädret, tycker ni?

Det som finns i min förort på förmiddagarna men som lägger sig bakom moln när jag är klar med dagens arbete.
Nu ska det bli relativt molnfritt till och med torsdag, och det får vi hoppas för den här värmen utan att bli brun (!) tycker jag är helt onödig.

Istället att klä av mig på en badstrand, har jag klätt av mig hemma.
Jag har provat kläder. Igen.
Det är ungefär så roligt man har det en sådan här trött dag.

Inga tupplurar.
Det blev för sent och sen kom min Nisse hit en sväng och åt middag (bara Lchf i det här hemmet från och med nu. Vill man ha potatis/bröd/pasta får man koka/baka det själv.)

Nu ska jag ligga blickstilla i soffan resten av kvällen.
Jag svettas ihjäl så fort jag rör mig.

2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Har ni ingen sol? Här är både varmt o soligt, kom hit!

Åsa Hellberg sa...

Vi har sol bakom moln, på eftermiddagarna, men det är varmt som tusan ändå!