Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 3 juli 2014

Kvällens film ...

är egentligen två.
På fyran går Miss secret agent 2, som jag inte har sett, och på åttan kan man se ...och så kom Polly. Den gillar jag som tusan. Se den är betyget. Men å andra sidan gillar jag första Miss secret ...
Samma tid på båda, 21.00.

För film blir det denna lite konstiga dag när jag läser och är totalt oaktiv. Möjligtvis är det därför som jag var tvungen att sova i två timmar.
TVÅ.
I sängen. Ovanpå, med en filt på mig. En supermjuk i fleece.
Det kan också bero på ett lågtryck som de senaste timmarna har legat parkerat över min förort.

Jag ska gå ut i regnet nu.
Misse behöver tack och lov mat.

Vad gör ni, har ni semester?

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hon är kul Sandra Bullock!

Anneli Stålberg sa...

Har semester och har precis sett Miss secret agent 2. Jag älskar semester.

Åsa Hellberg sa...

Snäckan och Annei:
Jag såg Mamma Mia istället, får ta miss Agent en annan gång!

Åsa Hellberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.