Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 10 juli 2014

Iiiiiii.

Jag har tagit ett beslut om att ändra ett JÄTTEJÄTTEJÄTTEGREJ i Sara. Men det känns helt nödvändigt ju mer jag tänker på det.
Helt plötsligt känns deadline 15 september på håret, men det kommer att vara värt allt extrajobb eftersom jag tror att det blir skitbra!
Och jag kan få mer tid om jag skulle behöva, boken går inte till tryck förrän i kanske februari.

I morgon bitti börjar jag och jag kan nästan inte vänta på att få köra igång.

Jag sa väl att jag älskar redigering?

4 kommentarer:

Ebba Range sa...

Men vilken grej - ska bli så roligt att läsa den nästa år!

Anna sa...

Hej Åsa! Har precis läst sista meningen i "en liten värld".Sitter i solstolen och blickar ut över ett glittrigt Vänern.Varmt, varmt, hade behövt ett dopp för länge sen men kunde inte lägga ifrån mig boken ... Tvungen att läsa färdigt. Tycker mkt om Elsa och hennes vänner och blev glad att de gynnade Sonja London också . Hade gärna velat checka in där själv eller på Carinas B&B :)
Älskar dina böcker och rekommenderar var jag kommer åt ! Nu längtar jag efter Sara förstås!
Allt gott till dig !
Kram Anna

Åsa Hellberg sa...

Anna; tusen tusen tack, jag är så glad att du tycker om En liten värld!!
Kram Åsa

Anonym sa...

Spännande! Nu är jag väldigt nyfiken på vad det är du kommit på, vad du måste ändra, etc etc, men jag antar att jag får vänta tills jag har läst boken? Då kanske du kan avslöja det? =) Lycka till med redigeringen!