Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 21 juli 2014

I natt - kanske i morse -

drömde jag mardrömmar som väckte mig.
Jag vet inte om jag somnade om. Kanske.
Halv sex kräktes i alla fall katten, och då var det kört.

Sedan dess har jag fikat, ätit en shake, surfat på alla mina sidor och nu ska jag ägna mig åt manuset.
Jag är svintrött, men skulle tro att jag funkar fint ett par timmar framåt i alla fall.

I eftermiddag ska jag till stranden. Jag ger mig inte, trots  att det senaste veckan mest har varit moln.
Nisse och jag lyssnade på sommartpratet igår.  Trodde vi.
Det var innovativt och bra, en person intervjuade en annan. Men musiken var bara hiphopp så efter en timme stängde vi av.

Det var först när jag kom hem som jag insåg att vi hade lyssnat på något helt annat, att det var Monika Ahlberg som var sommarvärd.
Vi jobbade ihop på en signering för ett par år sedan.
Jag har aldrig sett en längre bokkö än framför hennes bord.
Ännu ett program som jag får lyssna på i efterhand.

Inga kommentarer: