Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 11 juli 2014

En Plan.

Man måste ha en sådan när man ska göra en sådan här förändring och jag fnular just nu på hur jag ska gå till väga för att göra det så smidigt som möjligt.

I den förra omgången, när jag tog bort en stor och avgörande händelse, hade jag också väldigt mycket kvar att skriva.
Den här gången är romanen klar,  och jag uppskattar att minst en femtedel ryker. Någon roll krymper, en annan växer.
Allt jag klipper bort kommer jag att spara.
Karaktären Susanne, från Sonjaböckerna, är en sparad person.
Elsa, från En liten värld, likaså.
Spara är grymt.
Det jag tar bort nu kan mycket väl komma till pass i en annan roman.

För övrigt kan vi väl konstatera att flugor, stora och små, gärna får vistas utomhus.



1 kommentar:

Ebba Range sa...

... spindlar också!