Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 15 juni 2014

Well, vi kan väl konstatera

att vissa dagar flyger iväg.
Idag har jag:

  • Skjutsat son och flickvän till Arlanda.
  • Somnat om.
  • Jagat våningar upp och ned i Täby centrum och letat efter väskaffär där jag hade reserverat en stor röd och glansig Åsaresväska.
  • Varit på sjuårskalas i Hässelby.
  • Städat ur garderob/förråd (som i att lägga i ordning.)
  • Fyllt tvättkorg och bokat tvättstuga.
  • Handlat. Toa - och hushållspapper. Jag känner mig rik när jag har ett fyllt förråd av sådant. Mycket märkligt, men så är det.
Så det där trevliga bloggandet som jag vanligtvis ägnar mig åt ett par gånger per dag har helt enkelt fått stå tillbaka.

I morgon ska jag träffa en snäll kattmänniska som kan se till Misse emellanåt om det behövs nu när sonen flyttar, hon är dotter till en av mina bloggvänner (är inte det fantastiskt?) och bor nästgårds.

Och så ska jag städa. 
Min Nisse ska komma hit ett par dagar och då vill jag att det ska vara fint så att inte han - som är den mer noggranna typen  - får dåndimpen.

Ungefär så.
Har ni haft en fin helg?

2 kommentarer:

Sus sa...

Jag tycker väldigt, väldigt mycket om den kattmänniskan =)

Åsa Hellberg sa...

Jag också! :)