Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 1 juni 2014

Vi firade igår,

bara för att vi båda är urusla på det.
Så igår firade vi precis allt.
Vi var på Himlen, restaurangen/loungen/baren som ligger på 27:e våningen i Skrapan på Södermalm.
Utsikten från vårt bord













God mat, fin service, inte särskilt billigt, men jäklar vilken utsikt. Vi satt vid vårt hörnbord med glasväggar tills solen gick ned vid halv tio.
Rekommenderas.

I morgon är jag ledig, ska tvätta och fixa presenter till mina tre syskonbarn, 7, 4 och 1,5.
Kanske tanka och städa bilen. Jag tycker om att den är fin när jag är ute och far.

Senast jag tog den till västkusten tog resan slut i Arboga, å andra sidan hade Simona och jag väldigt trevligt när vi hämtade den efter ett par veckor. Sådana där oplanerade besök i städer man aldrig har varit i kan vara de allra bästa.

Jag har lite tider att passa, så den här gången vore det bra om den funkar hela vägen.
Vi hörs i morgon. Nu ska jag se lite Vita huset.

4 kommentarer:

Simona sa...

Jag ska bli bjuden på lunch på Himlen snart, vad kul att det verkar så trevligt!

Spader Madame sa...

Jag vill också gärna gå dit, någon gång!

Snäckskalsdalen. sa...

Kör försiktigt! Och välkommen till din gamla kust!

Åsa Hellberg sa...

Simona; det är grymt!

Spader; ja, gå dig. Men boka bord!

Snäckan: tack!