Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 25 juni 2014

Rysligt bra inlägg

från Simona om redigering när du ännu inte är utgiven.

Hon verkar jobba.
Gäsp.
Själv ska jag strax åka till Cala Mayor och bada. Det är min nya grej. Stå och mesa lite i vattenbrynet och sedan kliva i.
Jag har inte badat sedan 2008.
Det är värmen i vattnet som gör det, det är säkert över 25 grader.

Men igår gjorde vi inget sådant, vi var i Puerto Andratx, och ni ska få se bilder från "Rebeckas" hemby när jag kommer hem igen (i morgon).

Jag grät när vi körde in i den. Jag har spenderat ett oändligt antal timmar där via mäklarsajter, googlemaps och alla andra verktyg man får ta till när man inte har råd att göra research på plats.
Det var på riktigt magiskt med alla vackra hus och totalt galna priser på vissa av dem (200 miljoner. Typ.)
Vi fikade i hamnen, köpte väldigt fina skor och åkte högt upp på bergen (jag behövde inte blunda eftersom det låg hus vid sidan av vägen, det är stup jag är rädd för.)

Efter det shoppade vi lite mer, tittade på Katedralen i Palma, tog en tupplur, åt middag med Nisses familj och så var gårdagen slut.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Och var kan vi läsa Simonas inlägg som var så bra?

Eva

Åsa Hellberg sa...

Eva, klicka på länken "när du ännu inte är utgiven" längst upp i mailet.

Shamrock sa...

Åh vd härligt med sol och bad. Det skulle jag vilja ha lite av här hemma i kylan