Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 23 juni 2014

Jag börjar även morgonen här med

att googla mina böcker.
(Aldrig mitt namn. Hu, det vore läskigt.)
Den här fina hittade jag idag.

Nisses svåger är kock (Europamästastare, Årets kock, ja ni vet; en sån som har koll på riktigt) och klockan 12 ska vi träffas i saluhallen för skinkprovning och sedan ska vi sola. Det har varit lite si och så med det hittills. Vi har kommit ut sent och det har kommit bilbergsklättning och annat i vägen för att ligga platt på en strand.
Igår, när jag behagade kliva på en sjöborre - inget jag rekommenderar - så började vi sola klockan 16.00.

Men vädret är fantastiskt.
När sonen och flickvännen var här  (vi åkte lite omlott så att Misse bara behövde kattvakt ett par dagar) hade de skyfall. Nu är det nästan för varmt för en t-shirt.
Jag har ett par sådana här i olika färger, som jag går runt i varje dag. Inte särskilt vackert, men väldigt praktiskt.

































Hoppas att ni får en helt underbar dag!

Inga kommentarer: