Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 17 juni 2014

En väldigt fin recension

från en läsare som köpte En liten värld efter min och Catarinas bokkväll i Eksjö.
Klicka här.

Annars då?
Jo tack, min Nisse fyller jämnt i helgen. På midsommardagen. Jag är festgeneral och han vet inte ett dugg om vad som ska hända.
Igår tipsade jag honom om att för säkerhets skull packa passen (hans och dotterns) Å andra sidan har jag också sagt att det är bra att bilen är i högform eftersom vi ska åka långt. Så just nu är Nisse förvirrad och det är bra, det blir så mycket roligare då.
Idag tror jag att jag ska insinuera tåg.
Eller varför inte båt?
Jag kanske har hyrt en Finlandsfärja?!

Medan jag sitter inne och väntar på ännu en leverans av UPS ... igår kom de klockan tre, så tänker jag dutta med festdetaljerna. Och skriva komihåglistor.
Åh, jag älskar överraskningar! Det bringar mig precis lika mycket glädje som det förhoppningsvis gör för föremålet för spektaklet.

Och ni som vet, för jag har förstås berättat för många, får inte säga något i kommentarsfältet. Nisse har aldrig varit mer nyfiken än just nu!

3 kommentarer:

Ezter sa...

Så nyfiken du gör oss!

Åsa Hellberg sa...

Ezter; tänk då hur nyfiken Nisse är! :)

Spader Madame sa...

Hurtigrutten är underbart vacker så här års!