Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 30 juni 2014

1055 ord senare är jag igång.

I början går det inte så fort, jag ska sätta karaktären (en i taget är meningen) och det tar TID. I första kapitlet smyger det igång för att sedan fyllas på under i princip första halva av manuset. Därefter ska ni känna mina huvudpersoner rätt väl, även om de fortfarande överraskar.

Mina manus är alltid karaktärsdrivna. Resten - resor hit och dit och boenden i andra länder - är egentligen bara kulisser (och väldigt roligt att skriva om.) Det är vad som händer mellan, och inom, huvudrollsinnehavarna som är viktigt. Därför tänks och pratas det en hel del i en ÅsaHellbergare. Jag misstänker att det blir så den här gången också.

Ikväll ska jag få prata med två av mina finaste vänner, och kollegor.
Alltså måste jag sova en stund så att jag är jättepigg ikväll.

Hurra!
Jag är på gång med Sexan. Jag tror att jag kallar henne det så länge.