Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 14 maj 2014

Onsdag.

Jag har sovit som en stock i soffan.
Mitt liv återgår till det normala först i morgon. Jag behöver inte ens laga mat idag, utan blir serverad.
Väldigt lyxigt, måste jag säga.

I morgon är en annan dag.
Klockan ringer halv sju, och en timma senare måste jag vara igång.
Sedan kommer jag att jobba fram till ett, för då ska jag tvätta.
Fem timmars koncentrerat bokarbete per dag är vad jag klarar, sedan är jag så makalöst trött att jag gärna tuppar av.

På kvällarna tittar jag på Sex and the city innan jag ska somna. Trean repriserar om och om igen, med start 23.00. Jag har hela serien på Dvd, men ser den ändå så här, två avsnitt per kväll. Perfekt.
Min favorit för närvarande är Samantha. Jag älskar hennes fria karaktär, att hon är feminist och att hon aldrig låter sig nedslås.På det igen, vad det än gäller. Dessutom låter författaren oss se en sårbar kvinna då och då, och det gör karaktären ännu mer attraktiv.

Kvällens tablå är annars Grey´s klockan nio. Jag har redan sett avsnittet och det är snorbra.
Se för tusan, är betyget!








Inga kommentarer: