Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 19 maj 2014

Lunchbreak.

Jag blev plötsligt hungrig och nu har jag ätit en avokado, ett ägg och några skivor kokt skinka.
Jag trodde att jag hade två kapitel kvar att skriva, men det blir tydligen ytterligare ett par. Jag hänger med så får vi se var det slutar.
Det känns bra som tusan, men om det verkligen är det vet jag först vid genomläsningen då allt ska hänga ihop.

Tretusen ord idag och det är möjligt att det räcker så.
Vi får se senare. Nu behöver jag i alla fall en ordentlig paus.

Bra kämpat, Hellberg!



Inga kommentarer: