Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 6 maj 2014

Jag har haft flow,

det är ett fantastiskt tillstånd när ingenting sitter fast, man bara skriver och skriver och skriver.
Då är det vansinnigt lätt att författa, kan jag berätta.
Nu har jag skrivit i fyra och en halv timma och är helt slut.

Ett par timmasr paus nu, och sedan ska jag skriva något helt annat innan jag åker till min Nisse, som ska hänga med mig till Halmstad i helgen.
Jättemysigt!
Vi åker lördag morgon och hem söndag kväll efter det här härliga eventet på Hotell Tylösand.


1 kommentar:

Spader Madame sa...

Härligt med flow. Jag hade det med siffrorna idag!