Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 13 maj 2014

Idag flyger jag iväg igen,

den här gången till Borgholm.
Jag ska hämta Catharina i så god tid att vi slipper stressa på Arlanda.
Vi är två mogna damer och ingen av oss gillar att springa till flygplan.























Jag ska skriva några ord i manuset innan jag packar, för igår blev det inte mycket gjort.
Kanske får jag tänka om dagen efter en föreställning, och faktiskt ge mig ledigt.
I alla fall de dagar jag har kommit hem sent, som från Halmstad.
I morgon är vi hemma efter lunch och då är det en helt annan femma.

Jag har ju faktiskt en deadline och det är inte särskilt långt kvar.
Tack och lov är jag hemma hela nästa vecka. Visserligen med lite kvällsaktiviteter, men ändå, hemma.

1 kommentar:

Spader Madame sa...

Men ändå. Busy liv. Ha det så skoj!