Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 27 maj 2014

God morgon.

Det var en konstig bloggdag igår. Varför vet jag inte riktigt. Nu är jag i alla fall i mitt esse igen, känns det som.
Vädret är behagligt uruselt, det både blåser och är svinkallt, och vad är bättre då är ett hederligt redigeringspass på några timmar?
Hälften kvar och än går det finfint.

Men jag har ont höger axel, nedanför halsen någonstans.
En sovskada, tror jag.
Vaknade med smärta hos Nisse igår, men den gick över på en timma. I morse räddade jag en glasburk från att krossas mot golvet och då drog jag upp något i axeln igen.
Så jag tar väl en rosa liten rackare. Älskar dem obeskrivligt sedan jag hade tandvärk. Voltaren räddade mitt liv.
Vid så stark värk tar man två, nu räcker det med en.

Tjohej, nu kör vi.
Mot söndagskaklet!



2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Jobba på, bästa vädret för sånt!

Ebba Range sa...

Voltaren - rools! Gå inte för länge med den där axeln - sjukgymnaster är guld värda!