Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 23 maj 2014

Det kommer att bli en epilog,

men jag skriver den sist av allt.
Nu är hela storyn på plats.
Tror jag i alla fall.
Jag ska fylla i mer, ge mer kött på benen till alla karaktärer, under nästa redigeringsrunda som jag påbörjar på söndag.
Då har jag precis en vecka på mig innan jag ska lämna manuset till min förläggare för andra gången. Egentligen hade jag velat att Nisse hann läsa innan men är rädd att det inte hinns med.
Vi får se.
Jag kör i alla fall så det ryker.
Idag ska jag jobba i Pocketshop, Östermalmstorg, mellan 16 och 18, och sedan ska jag på releasefest hos Sandra Gustavsson som släpper sin trea Gå om intet.















Hurra och Lycka till, Sandra!

I morgon är jag i Farsta. Akademibokhandeln (gamla Bokia) mellan 13 och 15.
Världens bästa morsdagspresenter ligger på bordet!


3 kommentarer:

Gunnar sa...

När jag skriver något tycker jag att början är svårast. Så jag hoppar över den. Börjar någon stans på andra hälften. Är det svårt även där så hoppar jag över den också.
Börjar med epilogen för då är det inte så mycket av det svåra kvar. Blir oftast ganska så lättläst.

Ezter sa...

Det blir säkert bra! Det brukar det ju bli!

Åsa Hellberg sa...

Gunnar; haha.

Ezter: hoppas det:)