Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 7 april 2014

Kom just tillbaka till hotellet.

Om tolv timmar ska jag försöka vakna, duscha och åka till Heathrow. Alltså kör jag hotellslapp redan nu. Jag ska jobba en timma men sedan lägga mig med min bok: "Konsten att tala med en änkling." Sofie Sarenbrant rekommenderade den när vi jobbade ihop i Västervik och hon har rätt. Den är jättebra.

Det var väl det, nu kan jag de fiiiiiiina delarna av stan också.
Måste säga att jag föredrog Harrods framför Selfridges. Mycket vänligare personal. De log glatt vare sig man handlade eller inte.
INGEN drack champagne i baren på andra våningen. Men jag tjuvtog en bild. Den får ni i morgon.

Jag åt lunch på Harvey Nichols tvärs över gatan.
Också väry posh.
De sprutade kinderna satt på rad på femte våningen.
Och bredvid mig satt ett par, där i alla fall tjejen måste ha varit väldigt känd, för hon både småsjöng vackert och hade på sig hatt och glasögon när hon gick.
Tyvärr har jag inte en aaaaning om vem det var, så den spaningen var ju helt värdelös.

Sedan vandrade jag hela Sloan street till tunnelbanan och så tog jag den till Piccadilly. Där tog jag sedan en regnpromenad utmed Regent street till BBC, och därifrån tog jag en taxi hit. 3.80 pund.
Jag kan verkligen rekommendera tunnelbanan, den är super och det finns många att fråga om man inte förstår hur man ska åka.

Nästa gång vi hörs tror jag att jag är hemma igen.
Mitt Farsta går väldigt bra det också.

3 kommentarer:

Simona sa...

London bra men förorten bäst.
Kom hem nu.

Jane sa...

Sådärja! Sova nu efter läst färdigt Sonjas hemlighet. Tack för en mysig läsupplevelse... Som sist... Ett stort leende på läpparna! Natti!

Unknown sa...

Det låter härligt alltihop. "Konsten att tala med en änkling" är en av mina favoritböcker.