Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 12 april 2014

Ibland låter jag bli att ta med mig min dator till Nisse,

och igår bloggade jag bara snabbt från telefonen.
Hittills har jag vägrat platta, men inser förstås fördelen med sin litenhet och därmed låga vikt. Min dator blir mer av ett konkande, och därför lämnar jag den hemma när jag inte ska vara borta mer än en natt.
Bloggar ni från era plattor (ni hör att jag förutsätter att ni är mycket modernare än jag)?

Jag är hemma nu. Ska tvätta. Innan jag åker tillbaka, alltså.
Sedan en vecka har det ju varit ett galet farande till London, Karlstad och nu Söder, men på måndag återgår jag till normallivet, det vill säga till det i soffan.
Målet är fortfarande att jag ska ha redigerat klart Sara i april. Just nu vet jag inte om jag hinner till dess, vi får se. Jag skulle tro att förlaget kan förlänga den till sista maj (egentligen längre än så, men ju tidigare desto bättre. Den ska finnas i butik nästa vår.)

När jag kom hem borstade jag Misse.
Han fäller lite just nu ...


1 kommentar:

Anonym sa...

Har varken platta eller i telefon - så du är mer mordern än jag :)
Sanna