Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 8 april 2014

Hemma i soffan sedan någon timma.

Med huvudvärk, så jag har tagit pulver.
Är inte supertrött, trots att jag gick upp kvart över fyra i morse.
Det kan bero på att jag somnade klockan åtta igår.
ÅTTA!

Jag glömde min bok på hotellet, så istället för att läsa så jobbade jag på planet hem. Det gick alldeles utmärkt eftersom jag inte behövde äta någon frukost, det klarade jag av på Heathrow.

Jag och jag har haft en jättebra resa.
Det enda jag inte fick till var ensamätandet på kvällen, men det får bli nästa gång.
Nu blir det lite bilder från mobilen.

Här bodde jag finfin.



Ett Susanne/Sonjas sista vilja-hus.

Mitt på Oxford street

Väldigt fina skor

Väldigt fin och tung morgonrock.


Catharinas pensionärsliga, och Jonas Jonassons hundraåring.



Jag kan ha ätit sådana här varje dag.






Ett MECKA för en sådan som jag. Harrods.
Jag älskar vackra kläder, skor och väskor.
Matmarknaden. Jaja, inte så intresserad.


Champagnebaren. Med i En liten värld.

Harvey Nichols. Också flådigt.

Det blev mycket bröd den här resan.

13 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, du har varit i London ser jag nu (jag har inte riktigt varit närvarande det sista), denna stad, va kul! Och researchat förstår jag. Underbart.
Kram

Fru Venus sa...

Jag skulle kunna bo en vecks på ett tomt Harrodd bara för att verkligen kunna ta in allt där :-)

Åsa Hellberg sa...

Snäckan. Japp, det har varit en jättebra resa!

Venus; eller hur!

Singelmamman sa...

Åh! Jag kan knappt andas, så avundsjuk är jag!

Ezter sa...

Du verkar ha haft det toppen :)

Åsa Hellberg sa...

Singelmamman man kan säga att jag och jag har varit på konferens!

Ezter; ja, det har varit toppen. Allt har funkat som jag har önskat.

Anonym sa...

Välkommen hem igen!
Du verkar ha haft en riktig kanonresa - väl förunnad.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna, ja, allt har varit toppen!

Anneli Stålberg sa...

Det ser helt underbart ut! Jag älskar London.

Simona sa...

Välkommen hem!

Susanne Jonsson sa...

Som sagt: välkommen hem! Efter detta inlägg blir jag än mer viss om att jag måste förlägga en del av handlingen i min bok till en plats jag aldrig varit på så jag bestämt måste resa dit och göra research.

:)

Åsa Hellberg sa...

Anneli; det var precis så underbart!

Simona; tack!

Susanne; och åk själv om du vill göra research.Det blir jättemycket gjort då!

Jane sa...

Härliga kort. Lätt att känna in stämningen. Blir mer än sugen på att åka. Bo bra... Superviktigt! Har fått en bild på Sonjas bostad nu. Gillar!