Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 26 april 2014

Flyget lyfter i morgon bitti, fem i sex.

Och jag undrar om jag inte är lite föööör cool.
Det kan hända att jag drabbas av packpanik senare.

Den här dagen har i alla fall ett program som börjar med att jag ska tvätta klockan tio.
Och så ska vi fira min femtioandra födelsedag (som är i morgon.)
Sedan är det pyssel med katt, komihåglistor till mina sambos och eget kropppiff som att fila fötter. Eller rättare sagt hälar.
Jag borde verkligen försöka komma ihåg att smörja in dem oftare.

Jag har precis ägnat mig åt det värsta Misse och jag vet; att klippa hans klor.
Bara pyttelite så att inte spetsen blir vass.
Den här gången tjurade han bara i fem minuter, vilket är bra. Han kan nämligen försvinna under sängen och stanna där i fem timmar när han är som mest upprörd.

På mitt resmål är det eventuellt lite dåligt väder.
Fördelen med det är jag kan sitta på hotellrummet och skriva i 24 timmar per dygn.
Nackdelen med det tycks därmed vara uppenbar; jag kommer att bli knäpp.



4 kommentarer:

Kati sa...

Grattis,i förskott. Jag måste ha missat vart du ska, eller är det hemligt? :)

Susanne Jonsson sa...

Ha en superduper trevlig resa!! Förhoppningsvis får du njuta av det du åker iväg för att njuta av :)
Jag själv ska njuta av dina böcker! Jag fick Sonjas Hemlighet och En liten värld av dottern i födelsedagspresent!

HURRA!!!

Annika Estassy sa...

Önskar dig en produktiv redigerings/skrivresa, Åsa! May the force be with you ...

Åsa Hellberg sa...

Kati: Hemligt:)

Susanne; din dotter är en bra dotter!:)

Annika; tusen tack!