Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 8 mars 2014

RELEASEFESTDAG.

Jag har sovit som en stock.
Tur. För emellanåt har jag nämligen svårt med det när jag ska göra något kul.
Idag är allt bara roligt och mamma och jag drar igång tidigt för att undvika kön till badrummet senare när två nittonåringar ska göra sig fina för eftermiddagspartyt.

Tanken är att jag ska bli lika tjusig som är jag på mitt bokomslag, men utan att luta mig tillbaka och bli sminkad av ett proffs. Dessutom är det mitt på dagen så sminket måste sättas på i dagsljus, så mycket kommer jag ihåg från mina glansdagar på, ähum, 80-talet.

Det mest intressanta den här morgonen är dock om min stränga diet har gjort sådan susen att jag kan få på mig byxorna. Vid närmare eftertanke borde jag kanske ha kollat det igår.
Jaja, vad är väl ett par opassande byxor ...

Den här festen är helt och håller mitt fina förlags initiativ, och jag jätteglad för det. Mamma, Nisse, hans dotter, min son och flickvän, Nisses syskon med familjer, mina bästisar, mina skrivbästisar, gamla bästisar och arbetskamrater, nya skrivvänner, speciella bloggvänner ... alla kommer.

Hurra!


6 kommentarer:

Susanne Jonsson sa...

Stort Lycka till!!!

Ezter sa...

Lycka till!

Singelmamman sa...

Din dag kommer att bli fab!

Anonym sa...

Hoppas din dag blir fantastisk!

// Kia

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack, och som sagt, alla är välkomna!

Anna Granath sa...

Lycka till idag! Hoppas det blir en kul fest med mycket folk! Hade jag bott närmre så hade jag varit där.