Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 25 mars 2014

Om man delar scen

med superproffsen som jag delade den med i helgen, så kan man bli hämmad.
Det blir inte jag, snarare tvärtom, och det är ju tur för mig för annars hade jag nog blivit väldigt
nervös.
Istället blir jag laddad, och den där laddningen är en riktig adrenalindusch.
Den höll i sig tills jag sjönk ned i soffan hemma, då gick all energi ur mig på en timme.

Det är då det är så himla bra att ha en vuxen son som kan både handla och laga mat (skaffa er en sån, vettja!)
Själv delade jag min selfie med alla, men rörde mig inte ur fläcken förrän klockan tio då jag fullkomligen stöp.
I morse vaknade jag klockan sju av att jag drömde en hel thriller som jag inte ska skriva ned och då hade jag alltså sovit i NIO timmar.
Fattar ni?
Åsa Hellberg sov i NIO timmar utan att vakna en enda gång.

Perfekt, för idag ska jag redigera.
Lyckost mig!
Här kommer en bild på när vi ska ta ännu en gruppselfie.




2 kommentarer:

Simona sa...

God morgon!

Susanne Jonsson sa...

Sådana där bilder passar otroligt bra på min Visionboard!!

Dit ska dem!!