Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 27 mars 2014

Nu är jag klar med det jag hade föresatt mig idag

men är alldeles för trött för att slutföra det jag påbörjade; en utveckling av "något."
Jag sparar det till i morgon när jag förhoppningsvis är pigg.

Om en stund började veckans tvättid. Trodde jag tills jag kollade. Den hade börjat klockan tio.

Det gör inte ett dugg, istället tänker jag gå på en promenad och sedan ta ett tupplur så att jag inte ser alldeles likblek ut när jag ska på middag med mitt tyska förlag och min agent i kväll.
Det är GALET uttröttande att skriva koncentrerat, och då skojar jag inte.
Idag tog jag slut efter fyra timmar, men då har jag inte lyft rumpan en enda gång, bara viftat med armarna lite.

Ungefär så.
Jag är nöjd och glad.
Hurra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt jobbat! Hoppas du får en trevlig kväll med ditt tyska förlag!

Åsa Hellberg sa...

Tack!

Anneli Stålberg sa...

Härligt! Hoppas det gick bra med det tyska förlaget.