Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 9 mars 2014

När en av de här åkte hem, gick den andra och jag på musikal. Priscilla. Göta Lejon.














Där såg vi till att få röda boor om halsen utan att veta att det betydde att vi fick dansa på scenen.
Det här framträdandet var bara ett av många bevis för hur redo vi båda är för Let´s Dance.










Vilken musikal!
När vi inte dansade på scenen gjorde vi det i våra stolar.
Alla är fenomenala. Alla. Och Björn Kjellman är bara lite extra fenomenal.
Musikal och feelgoodböcker går mycket bra ihop, konstaterade vi idag.
Det är i alla fall lite den känslan man önskar att ens läsare får. Glad. En känsla som inte är så litterärt populär men som banne mig är en av de bättre när man är mitt i den.

Nu är jag på ett strålande humör och ska laga mat.
Jag kan ha träningsvärk i morgon.




2 kommentarer:

Sus sa...

Jag tycker extra om den där blonda kaninen i mitten bredvid PW =)

Åsa Hellberg sa...

Är det din kompis? Hon var strålande, hon också. Alla var strålande, jag älskade den här föreställningen!