Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 15 mars 2014

Jag sa väl att vi valde varannan?

Så efter Bridget såg vi "I huvudet på John Malkovich", en film jag aldrig hade valt. Aldrig. Det är det bästa med varannan.
Helknasig film och 7.8 på Imdb (international movie data base)

Nu blir det mat och sedan "The proposal."
Jag är benhårt trogen min genre under våra filmdagar, och som den braiga man Nisse är så protesterar han inte ett dugg.
Vi får säga till om vi hatar och då är regeln att man slipper, men än så länge har det funkat finfint!

Glöm inte att tävla om En liten värld på CD.
Skriv i kommentarsfältet att du vill vara med. Dragning i morgon kväll.
Tjohej!

9 kommentarer:

Izabella sa...

Filmdagar låter mysigt!

Hanna Lans sa...

Jag äääälskar I huvudet på John Malkovich! Har du sett Delikatessen? Känns som lika samma konstiga. :)

Åsa Hellberg sa...

Inte jag, jag ser bara romantiiiik. Nisse har däremot för han är mkt mer intellektuell än jag:)

Åsa Hellberg sa...

ps, nästa jag ska få se är Adaptation, Kaufamns efterföljare till i huvudet på ...

Åsa Hellberg sa...

Isabella: Ja stört!

Hanna Lans sa...

Ah, det visste jag inte var en efterföljare. Måste se!

Hanna Lans sa...

Inception förresten, den måste du se om du inte gjort det förr. Fantastisk och konstig och även romantisk! Kanske mesta romantiska någonsin eftersom det följer lite galenskap på det. :)

Susanne Jonsson sa...

Alltså, jag skrev i kommentarsfältet i ditt förra inlägg om din nya bok som ljudbok, att jag gärna vill vara med i utlottningen av den, men nu ser jag att den kommentaren inte är med ... undras vad jag gjorde för fel då?
Anyhow, så skriver jag igen at jag gärna vill vara med i utlottningen av "En liten värld" som ljudbok.
Tack och bock!

Åsa Hellberg sa...

Inception är sonens favvis. Har inte sett. Susanne, du är med.
Hurra!