Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 6 mars 2014

Jag har ju releasefest i en bokhandel på lördag.

Det ska bli väldigt roligt.
Jag brukar få en viss överväxel på de där tillställningarna. Ybertokgladpratsam och lätt stirrig.Som om jag vore hög på adrenalin (fullt möjligt). Så exalterad och laddad att jag efteråt pyser ihop ungefär som jag gör efter en föreläsning.

Den här gången ska jag dessutom ha lite koll på mina gäster i en stor butik så jag funderar på att sätta små färgglada lappar på dem. Som en signal om att de här måste man klappa lite extra på om jag inte hinner med alla.
För att många har rest långt. Och för att andra är speciella för att de har följt mig så länge. Eller är mina bästa vänner. Kollegor som har hojtat uppmuntrande. Familj, både ny och gammal. Gamla arbetskamrater som är ännu mer förvånade än jag. Mitt förlag.
Inte för att någon i butiken är viktigare än någon annan, men för att tacka dem som enbart har kommit för att dela min glädje.

Ryktet säger att butiken börjar ställas i ordning redan i eftermiddag.
Jag och mamma ska promenera dit och kolla i morgon.
Iiiiiii.




4 kommentarer:

Simona sa...

Ska bli så kul!

Spader Madame sa...

Så himla jäkla underbart. Och litet adrenalin har ingen dött av. Eller?

Linas drake sa...

Vill jättegärna komma, men vet inte om jag kan lösa barnfrågan då mannen jobbar hela helgen.
Idag ska jag in till Akademibokhandeln och då ska jag nypa lite i din bok, om de tagit fram den... :-)

Ezter sa...

Så spännande!