Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 17 mars 2014

Jag har dubblat antalet besökare här per dag,

och det är ju vansinnigt trevlig. Välkomna.
I den här bloggen blandar vi högt och lågt.
Just nu tänkte jag att vårskor är på sin plats. Sådana som kan passa min kanariegula blus som jag köpte för en spottstyver på Zara i Las Palmas.
Jag tror att jag ska ha på mig den i Eksjö i morgon, som en påminnelse om hur fint väder det var bara för en vecka sedan.

Men skor var det.
Älskar Sophia Webster. 
Jag tror att hon tänker på skor som jag tänker på böcker.
Mellan all mördande tristess måste det finnas något som är lite upplyftande.


5 kommentarer:

Simona sa...

Tycker att även dina glittrande skor förtjänar att förevisas igen.

Åsa Hellberg sa...

Jag vet. Underbara skor. Totalt omöjliga att gå i.

Susanne Jonsson sa...

Tar en skrivpaus nu och dricker lite vatten. Vill bara säga att jag tycker det är så roligt att du tar dig tid att gå in och svara på de kommentarer du får för jag antar att du har MASSOR att göra med redigeringen... fint verkligen!
Tack för det!
Känns lite roligt att känna att jag faktiskt får svar från en riktigt författare liksom! Sånt är kul för en wannabe som jag.
Lyllo mig :)

Anonym sa...

Hej Åsa, i lördagskväll sträckläste jag senaste boken. Härlig feelgood, verkligen! Skönt som avkoppling till allt annat elände som finns runt om oss på ett eller annat sätt. Jag läste om Sonja i somras och blev helt betuttad i hennes värld.

Tack o Bock för härlig läsning!
Hälsar Åsa i Skåne

Åsa Hellberg sa...

Susanne; Lyllo mig som har läsare som kommenterar!!

Åsa; åh, tusen tack vad glad jag blir!!