Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 19 mars 2014

Jag är så trött att jag inte orkar göra något vettigt.

Störtskönt.
Och om man bortser från hemresan så var det en underbar dag igår. Och i bokhandeln var det massor med bokintresserade glada smålänningar, inklusive Bosse bildoktorn och Izabella som följer bloggen. Adela skulle också komma med blev sjuk.

Efter åt fick Catharina och jag varsitt bokpaket, väl utvalt för att passa just oss.
Den här fick jag. Hehe.




















Resten av veckan:
I morgon ska jag tvätta/redigera/releasefestagångertvå.

På söndag ska jag åka till Åland med Bonniers Bokklubb.
400 deltagare och ett gäng författare och förlagsmedarbetare, och det ska bli ett helt galet roligt dygn med mingel, musik, middag, presentationer och signeringar.

Hurra.
Nu ska jag vila.




6 kommentarer:

Ezter sa...

Hrm.. Snäll bok du fick ;)

Åsa Hellberg sa...

Bra bok tycker jag!! :)

HOUSE of ADELA sa...

Haaa kul bok tycker jag, borde nog ha ett ex jag med;) Skönt att du kom hem till sist även om det blev sent.
Unna dig en riktig slapparkväll;))
Och visst är Eksjö fint, men du ska komma till sommaren och se gamla stan!;)

Kram
Adela

Izabella sa...

Idag bjöd jag ut Therese och hon fick din signerade bok. Gissa om hon blev glad? ;-)

Åsa Hellberg sa...

Izbella; haha, vad kul!

Ezter sa...

Man borde kanske läsa den :)