Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 22 mars 2014

Jag är aldrig hemma en lördagskväll,

men idag sitter jag i soffan och viftar med nymålade naglar och ögonbryn (vi som inte använder botox kan göra det.)
Och så har jag badat.Och tittat på nästa avsnitt av Scandal. Samtidigt.
Jag har för lite tålamod för att bada annars.
Avsnittet var fantastiskt.

Dagens promenadbilder från Farsta.






































Och ikväll tycker jag att ni kan se "Tin Cup" på Nian. Eller Sex and the city 2 på kanal 5.
Fyran visar Valentines day, men den är verkligen sådär tycker jag.
Men lördag och alla kanaler satsar sin prime time på romantik.
Grymt.


4 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Valentine's Day är en av de få filmer som jag tycker att Julia Roberts gör storartad insats i. Gudars vad jag bölar när hon kramar sin son!

Jane sa...

Breathless på 1 an... Cool... Sista idag

Simona sa...

Jag skulle vilja rekommendera Whip it på ettankl 22.15. Kvinnor i alla viktiga roller, annorlunda, rolig och sevärd som fan. Se!

Åsa Hellberg sa...

Hanna; men hon är ju bara med i typ fem minuer.

Jane, tack för tits.

Simona. Okej.