Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 15 mars 2014

God morgon.

Jag är på Söder, och det är precis lika grått här som i Farsta. Det är å andra sidan bra, eftersom vi tänker se på film.

Av någon anledning har Nisse aldrig sett Bridget Jones, och i dessa tider, när jag på alla sätt och vis LIGGER med henne, i alla fall i Bonniers Bokklubb, så måste vi nog se den.
Den första.
Zellwegger är lysande. Lysande.
Hugh Grant är bra i sin roll, mycket bättre än i någon annan film jag har sett honom i, faktiskt.
Och Colin Firth är Colin Firth.

Det blir bra. Vi tar miss Jones.
Hurra!

3 kommentarer:

Kati sa...

Blir nästan lite avis på en som inte sett Bridget Jones ännu :) ´Ha en trevlig helg!

Susanne Jonsson sa...

Jag såg "Pride and Prejudice" före jag såg "Bridget Jones" så jag har liiite svårt att se Colin Firth i rollen i Bridget Jones... samma i rollen han gjorde i "love Actually". För mig är han för evigt "Mr Darcy" och jag tycker han är helt magnifik i den rollen. Jag blir nästan förälskad i honom varje gång jag ser den serien... och det gör jag ofta :)
Jag nämnde i min blogg idag att du inspirerat mig till att börja skriva en bok, och länkade hit till din blogg, hoppas det är ok.
Ha en bra helg!

Åsa Hellberg sa...

Susanne; jag älskar Colin Firth i Pride & Predudice, och precis som du ser jag den ofta. Älskar den!!