Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 30 mars 2014

För att vara en så urusel i köket som jag är,

så fick jag till dagens rostbiff så att den blev sådär fint rosa som den ska vara.
Vi körde långlånglånglånglångpromenad och sedan en söndagsklassiker med stek, kokt potatis, gräddsås och svartvinbärsgelé.
Sådan mat är galet god ibland.

Underbar helg, och grym uppladdning för kommande vecka (veckor):
Må-tis redigering.
Ons-tors Västervik (onsdag kväll) med Sofie Sarenbrant.
Fred redigering, tvätt och packning
Lör-tisdag Reasearchresa London. Själv! Iiiiiiii! Programmet är klart. Återkommer om det.
Ons: redigering
Tors: Karlstad tur och retur med Catharina Ingelman-Sundberg, Denise Rudberg och Anders de la Motte.

Tidig uppgång i morgon så att jag kommer igång i tid.
Hurra!

8 kommentarer:

Ebba Range sa...

Oj, oj - du måste nog ta en långsemester till London en vända till sedan efter det där schemat!
Good Luck!

Ezter sa...

Stressigt! Dessutom bara åt fel håll, vi vill ju ha dig till en bokhandel i södern :)

Simona sa...

FAB, darling!

cyndi sa...

När och Var i Karlstad?

Åsa Hellberg sa...

Cyndi; 19.30 akademibokhandeln mitt i stan.

cyndi sa...

Jaha ja.
Då får jag väl planera om lite :-)

Åsa Hellberg sa...

Vad kul om du kommer!!:)

cyndi sa...

Ska försöka.
Vaknar liksom i Stockholm på torsdag...så bakvänt ;-)