Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 12 mars 2014

Balkongdörren står vidöppen,

det blåser lite.
Jag måste skaffa vindskydd, då tror jag att min balkong blir helt perfekt i vår.
Inte ens Misse är intresserad av den just nu. Han går ut och vänder.

Jag har i alla fall gjort det jag ska med mitt manus, och ska strax fånga in katten för nagelklippning. Det är det värsta vi båda vet, men det är ännu värre att åka till veterinären även om Misse inte verkar förstå att det ena utesluter det andra.

Tjohej, onsdag.
Kvällens teve:
Jag har redan sett både Greys och Scandal men båda var så bra att de kan ses igen.
Ungefär så?



Inga kommentarer: