Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 27 februari 2014

När man byter blogg får man vara beredd på att tappa läsare.

Det går jag inte med på.
Alltså tänker jag att det är dags att utlysa en slags utlottning så att ni inte tappar intresset helt för mina trevligheter.
I potten ligger fyra sprillans nya böcker, signerade och fina, och bara väntar på att bli lästa.

REGLER (Mina egna, här finns inget utrymme för debatt.)

Två böcker reserveras till dig som har en blogg.
Följ min, så är du med i utlottningen! (Hehe, smart va?)
Skriv i kommentarsfältet att du är med i BLOGGUTLOTTNINGEN!

Två böcker reserveras till dig som högtidligt lovar att nämna min nya bok till minst fem väninnor (jag litar fullkomligt på att du gör det. Mina läsare är och har alltid varit mycket pålitliga).
Skriv i kommentarsfältet vem du är (alias är förstås tillåtet, så länge du kan ge mig en adress i ett mail om du vinner) och att du är med i VÄNINNEUTLOTTNINGEN.

Vinnarna dras på söndag, 2 mars, vilket gör att du troligtvis har En liten värld i din hand innan den har kommit ut i handeln.





50 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Smart drag! Och snygg blogg. Inte många dagar kvar nu ...

Jane Nilsson sa...

Haha.. du kan du Åsa!
Har redan berättat för alla kvinnor jag känner att dom MÅSTE läsa dina böcker!

Åsa Hellberg sa...

Men hallå, flickor, flickor. Ni måste säga om ni är med i utlottningen eller inte!!!

Agneta W-P sa...

Smart idé! Det är klart att jag berättat vidare redan till många (även här under Vasaloppsveckan). Igår spelade jag dum och frågade i Akademibokhandeln i Mora efter denna bok "som jag hört talats om..." dom kollade och sa att den inte kommit ut ännu, men att den kommer..." Gärna med på utlottningen så jag kan sprida runt dem...

Åsa Hellberg sa...

Tack Agneta!! :)

Yvonne Benzian sa...

Jamen jag är med i utlottningen och lovar så klart att berätta för fem väninnor, om inte ännu fler, typ 25! Minst! Längtar alldeles förfärligt efter den nya boken.

Anonym sa...

Tack Åsa ❤️ för en av dom bästa feelgood böcker jag läst! Skrattat, gråtit och känt igen mig!!Är tydligen född i farstun läst boken n först nu???? 😉 men läst Sonjas Sista vilja- sträckläst och I loved it! hepp! jepp! Lagt ut på mitt instagram @budtoroseannika och mina vänninor ska få låna boken! Jag är gärna med in din utlottning!!!👊😃👍😎 ska köpa Sonjas hemligheter imorgon när jag kommer hem från Finland. Sluta sldrig och skriv💗💗 kram Annika

Anonym sa...

Självklart har jag berättat om dina böcker:) jag vill absolut vinna en bok håller tummar o tår:) hoppas allt är bra annars.kram ramona

margareta börjesson sa...

Hej Åsa - snygg ny blogg - följer dig sedan länge och nämner dig och dina böcker ofta- gör så även nu! Kul att det går så bra för dig - postadressen är Margareta Börjesson, Addarsnäs 7785, 761 93 Norrtälje - jag läser mycket gärna din senaste bok också!

Carina Deckner sa...

Klart att jag vill vara med i bloggutlottningen, annat vore ju konstigt. Å varför skulle du tappa läsare? Du som skriver både underhållande, roligt och eftertänksamt. Dessutom uppdaterar du ofta och det gillas...å skulle jag inte vinna boken så köper jag den. Tidelipom

Kati sa...

Hej, jag vill såklart vara med i utlottningen. :) Jag har också redan rekommenderat dem till både släkt och vänner, men det fortsätter jag såklart med. :)

Mia S sa...

Blogg och 5 vänninneutlottning... självklart! :)

Mia Öhrnell sa...

Jag vill vara med i väninneutlottningen.
Jag har redan nämnt dina böcker för säkert 40 personer (förmodligen en underdrift)och jag vet att minst 10 av dom också läst dom. Jag har dessutom gett bort tre exemplar av Sonjaböckerna. Jag har också tjatat till några när jag fått chansen att nu kommer det minsann snart en ny bok! Jippi!! Jag har alltså redan nämnt den för mer än fem väninnor.
Har jag inte förtjänat ett signerat exemplar så säg? =)

Helena sa...

Jag följer med dig till nya bloggen (självklart) och skulle gärna vara med i vännineutlottningen. Jag brukar posta mina boktips till en vännina på Facebook och där är det flera av hennes vänninor som numera väntar på mina boktips. Dessvärre har det varit lite tunnsått med tips från mig på senaste tiden men det hoppas jag att du ska ändra på! :) (ja jag har tipsat om Sonja-böckerna tidigare)

Thesa82 sa...

Jag följer din blogg sedan månader tillbaka ju ;) Självklart är jag med och tävlar, har ju en blogg (där jag redan recenserat dina Sonja böcker)nu är det bara att hålla tummarna för att man vinner ;-)

Anonym sa...

Hej Åsa! Superfin blogg. Kollar den flera gånger om dagen. Följer dig i ditt skrivande och sovande(skönt att du fått något som hjälper). Älskar dina Sonjaböcker. Står som nr 1 på bibliotekets reservationslista med En liten värld. Vore fantastiskt att få ett eget signerat exemplar. Vill absolut vara med i VÄNNINEUTLOTTNINGEN! Är en god ambassadör som ständigt tipsar om dina mycket underhållande böcker. Kommer även att tipsa om Din nya Blogg. Den är lika trevlig. Lycka till och må så gott. Hallandskvinna

Anonym sa...

Glömde skriva vännine utlottningen i mitt inlägg ❤️ //anonym kram Annika har ingen blogg men som sagt massa har gillat dig på mitt Instsgram. Tjohoo

Anonym sa...

Åsa, imorgon ska jag köpa Sonjas hemligheter och Casanova Kvinna! Helgmys! Finns det fler böcker att köpa??? Åh fyller år snart , vore så läckert att vinna din nya!!!
Kram Annika annika.s@budtorose.se

Fru Venus sa...

Hej! Det här såg bekant ut :-)
Jag hoppar över till din nya, men annars ska jag understöda de åländska bokhandlarna och önskar de andra lycka till!

Anonym sa...

jag vill absolut vinna din nya, fina bok! Jag är med i Bloggutmaningen, men lovar att berätta om din bok för fem stycken ändå :)

Agneta sa...

Jag vill VINNA! Är med i UTLOTTNINGEN!!!

Åh, vad jag vill vinna! Behöver jag skriva hela kommentaren med STORA bokstäver tro?

Anonym sa...

Längtar efter nya boken! När jag frågade på min bokhandel i Ljusdal sa de att den skulle komma ca 14 mars.Har läst, gett bort och rekommenderat mina favoriter "sonjaböckerna" till många ! Tack för mysiga lässtunder!♥

Anonym sa...

Vill vara med i väninneutlottningen!"sonjaböckerna"är mina absoluta favoriter och tror att den nya boken blir det också!Tack för mysiga lässtunder!♥

Lotten 36 sa...

Hej, tyvärr har jag ingen blogg numera.
Jag har berättat för flera väninnor om dina feelgood böcker både i teaterföreningen och bland andra vänner.

Min kurator som har en stor kontaktkrets där vi är många bokläsare har också fått veta hur underbara dina böcker är.
Hälsningar och varma tackkramar för dina böcker
Sylvia Ekberg
Sylvia@syek.se

Anonym sa...

Ähum, jag vill vara med i tipseriutlottningen, här följer mina tidigare meriter :-):

Jag har gett bort totalt 6 Sonjaböcker förutom till mig själv, jag har beställt Casanovas kvinna på rean på Adlibris, den kommer nog idag, OCH jag har köpt in Sonjaböcker till en bibbla i Söderort när jag jobbade där :-) (Jag har fortfarande tumme med personalen där, just sayin'...) :-)

/MoM

Åsa Hellberg sa...

Är du anonym så hitta på ett namn, annars blir det svårt för mig när jag ska dra vinnare!!
Tjohej.

Anonym sa...

Jag följer bloggen och vill gärna vara med i utlottningen!!

Ebba Range sa...

Oj - här har det hänt saker!
Klart jag hänger här varje dag istället och jag deltar gärna i utlottningen.
En annan värld är nära nu - all lycka!

Anonym sa...

Du är då påhittig Åsa! Jag hoppas förstås vinna men annars så köper jag din bok - för den vill jag aboslut inte missa! Kram Karin

Unknown sa...

Jag vill delta i väninneutlottningen och lovar härmed att fortsätta berätta om dina härliga böcker. Jag och många av mina vänner läser mycket och delger alltid varandra tips om nya böcker. När jag läst en av dina böcker skulle jag gå över till min granne och likaså bästa vän och berätta om den. Jag hinner inte in förrän hon tar fram båda dina böcker om Sonja och säger: läs dom här! De är så bra! Det är Lennarts kusin!
Och visst visste jag att Lennarts kusin, Sverkers syster Åsa, skriver böcker, men hade inte en tanke på att det var du. Kul att nu veta att du är du! Och självklart fortsätter jag och min goa vän Anne att berätta om dina härliga böcker :)

Anonym sa...

Jag vill naturligtvis vara med i utlottningen!
Vännerlottningen..
Sanna

Anonym sa...

Trevlig ny blogg du gjort.
Sann

Jaqueline L sa...

Absolut ska jag sprida dina böcker fortsättningsvis också. Eftersom jag spridit dom tidigare flitigt. Har följt dig sen första boken och tycker om ditt sätt att skriva på.
Så min anmälan till väninnetävligen är nu gjord. Och så håller jag tummarna stenhårt för att dina tidigare böcker ska få en ny kompis hos mig.

Linas drake sa...

Fiffigt, Åsa! Jag följer redan med, men vill förstås gärna vara med i bloggutlottningen ändå. :-)

Jeanette sa...

Hej, Lyssnade på dig på bokens dag i Karlskoga för 2 år sen. Har läst dina böcker och följer din blogg. Och jag har tipsat mina väninnor, (varav en i Norge) om alla dina böcker för läääänge sen:) Vill vara med i utlottningen såklart.

Shamrock sa...

Självklart vill jag vara med i utlottningen (och jag har redan nämnt din nya bok för min frissa) och fyra till fixar jag i mars.

Anonym sa...

Jag vill vara med i utlottningen! Har ingen blogg så jag fortsätter rekommendera dej åt alla som frågar efter nåt att läsa! :)

/ Nettan

Anonym sa...

Hej Åsa! Klart jag vill vara med i VÄNINNEUTLOTTNINGEN, och lovar att fortsätta rekommendera dina böcker till alla jag känner:) Ser verkligen fram emot att få läsa din nya. // Astrid

Susanne Jonsson sa...

Hejsan,
Ja jag vill vara med i utlottningen förstås! Jag älskar dina romantiska komedier i bokform. Jag älskar romantiska komedier på film också och jag blev så himla glad när du gav ut dina böcker så jag kunde få läsa sådana historier också. jag tycker det är bra att veta att det inte kommer några som helst läskigheter i den bok man läser, det finns nog med läskigheter runt omkring oss ändå, så fram med trevligheter och romantik!
Jag har redan berättat för mina väninnor om dina böcker, men jag ska såklart tipsa dem om din nya också!
Tack tack!
Susanne Jonsson

Gafflan sa...

Jag är med! Både i utlottning och flytt! :)

ann näsman sa...

Klart jag vill vara med på bloggutlottningen, i alla kategorier , mycket lätt att rekommendera nåt som är bra kram och ha de bästnästa lördag.....önskar jag vore där men der bli vändtur göteborg
kram från näsmAnn

ThereseG sa...

Hej Åsa!

Jag vill hjärtans gärna deltaga i väninneutlottningen, att sälja in dina böcker till fem väninnor kan du se som gjort, så jag höjer till tio :)

kram och tack för inspirerande blogg

Izabella sa...

Självklart vill jag vara med i Väninneutlottningen! Jag har ju inte bara pratat utan om böckerna utan även lånat ut mina Sonja böcker :-) Just nu går jag i väntans tider, vill köpa "En liten värld" så snart jag kommer åt den.

Anonym sa...

Mitt namn:Brittmari

Anneli Stålberg sa...

Härligt med ny fin-fin blogg! Klart jag vill vara med och tävla och jag snackar självklart vitt och brett om dina härliga böcker. :)

Ezter sa...

Här är jättefint! Klart jag vill vara med i utlottningen! Att nämna boken för 5 väninnor har jag nog redan gjort, vi är flera som väntar! Gillar man Sonja så vill man läsa mer av dig :)/Ezter

Susanne sa...

Åh, självklart vill jag så snart det bara går läsa din nya bok! Har verkligen uppskattat Sonja-böckerna och ser därför fram emot En liten värld väldigt mycket!

Deltar i VÄNINNEUTLOTTNINGEN! Inga problem att tipsa om dig till fem vänninor (redan gjort och jag fortsätter såklart). :-)

Anna Granath sa...

Grattis till ny och fin blogg och en fantastisk ny bok! (Det måste det ju vara om man ser till de tidigare...)

Jag vill jättegärna vara med i bloggutlottningen - följer dig sedan länge och hänger såklart med hit.

Lördagskramar!

Robert W sa...

Hej hej!
Jag länkar till din nya blogg på min blogg och vill sålunda gärna vara med i bloggutlottningen!

Eva Palm sa...

Vill gärna vara med i utlottningen av din bok. De tidigare gillade jag MYCKET och rekommenderar gärna :)